vineri, 7 august 2015


Weekend-ul trecut avand ceva timp la dispozitie m-am apucat de realizarea unei alei, ce-i drept o alee de dimensiuni mici. Am folosit dale patrate de beton de grosime 5 cm - 9lei/buc, grinzi de 8x8 /3m ramase prin curte de la alt proiect - ( cam 12 lei grinda ), o folie neagra anti-buruieni ( 4 lei/m 1,5x100m ) , lac pentru lemn si pietris margaritar.

1. Se niveleaza locul si se scot buruienile
2. Se dau cu lac grinzile de lemn ( eu le-am dat mai tarziu dar e de preferat sa le dati inainte)
3. Punem folia anti-buruieni - de preferat sa depaseasca putin latimea aleii
4. Punem grinzile de lemn pe post de bordura si le fixam bine.
5. Punem un strat mic de pietris margaritar


6. Se pun dalele peste stratul subtire de pietris.


7. Se batatoreste putin pentru o mai buna pozitionare si fixare a dalelor


8. Umplem spatiile dintre dale si grinzi cu pietris margaritar.


9. Maturam surplusul de pietris ( de prefera dala sa ramana cu 1 cm afara fata de nivelul pietrisului ).


10 :  Nu ramane decat sa va bucurati de noua alee.




Mi-ar fi placut ca dalele sa fie de culoare inchisa sa existe un contrast intre ele si pietris dar cele colorate erau de calitate proasta, raman urme foarte usor pe ele asa ca am optat pentru cele din imagine. Pentru o alee secundara este perfecta, se poate muta foarte usor cand doriti o reamenajare.

Spor la treaba !


1 comentarii:

  1. Arata foarte bine aleea! Si eu mi-am "construit" aleile din gradina pe la sfarsitul primaverii, cu scoarta de copac si de-o parte si de alta, si pietre rotunde decorative pentru delimitare si chiar au iesit bine, fara vreun ajutor de specialitate.

    RăspundețiȘtergere